söndag 17 augusti 2008

Kryp kryp kryp.

Spädbarn ligger där man lägger dom. Amning, blöjbyte, sova. Lillan är inget spädbarn längre, och kan seda ett par dagar krypa alldeles förträffligt bra. Nuförtiden är det välling, blöjbyte, lyfta Mathilda från bokhylla (protestskriiik), lyfta in Mathilda från balkong, rusa fram och lyfta Mathilda från dator, rädda Mathilda från fallande gitarr, dra ut papper från svalg (protestskriiik, herregud var hittar hon allt papper???), lyfta Mathilda från soffbord, rusa fram och dra telefonen från knubbiga nävar (protestSKRIIIIIK, hoppas att hon inte hunnit ringa longdistance), rädda Mathilda från en oavsiktlig plasthink-hatt, kladda med gröt, sova i tretttio minuter, javisst ja, blöjbyte (hur kan det rymmas så mycket bajs i en så liten mage!?!?!), och så börjar vi om från början igen. Pust. Får nog tänka om vad det gäller de där heltidsstudierna på distans. Kanske skall nöja mig med en fempoängare i bäbispedagogik.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Adoptera bort henne till Angelina Jolie!! Tänk så lugnt och skönt det skulle bli..

kajsa sa...

Och gå miste om allt ansvar och all oro och alla blöjpåsar och allt tonårsstrul och alla blöta bäbispussar? Nääää. Jolie får allt adoptera en mer exotisk bäbis från Malawi. Mathilda stannar med mig. Hur dyrt kan det bli med trettio minuters uppkoppling till Kuala Lumpur? Eller vart hon nu ringde.....

Anonym sa...

Det är inte så dyrt längre.. Och nu är det krig i tomteskogen; min blog är uppe på www.axxo.se och efter en timme har jag pagerank 2. Moahahahaha. Den som har högst PR när döden inträder vinner. Dessutom skriver jag tvåspråkigt vilket ökar mina chanser att bli bäst av alla! Jag använder senaste wordpress 2.6.1. Helt underbart skript. Startar det på kajsaandersson.se också. Flytta över snarast och börja marknadsföra dig själv. Om du vill. Gynning.net ligger ännu före dig. Trots att människan skriver som någon från Köping. Hon använder ordet "jävlar" ett imponerade antal gånger i i stort sett varje inlägg.

kajsa sa...

Jag har fortfarande ingen aning om vad den där pageranken eller skripten handlar om. Men jag skall genast pipa iväg till axxo.se. Mjau.

Anonym sa...

Det är bara för att du är lite korkad. Pöss!