fredag 22 augusti 2008

Tatuering.

NEJ. Jag skall inte göra någon tribal. Och inte någon Angelina-tiger på ryggen. Det enda giltiga skälet till att göra en helkroppstatuering är egentligen att få en yakuza-tatuering gjord av en japansk mästare med spikbräda. Men tyvärr tillhör jag inte den japanska maffian. Men OM jag nu skulle vilja göra en stoooor tatuering, och ville hitta den bästa tatueraren i göteborg, skulle jag börja med att besöka de här sidorna: Heidi Hay , Inkstation, Rebtatoo, Crazytatoo och 413

Nuförtiden kan man tydligen göra självlysande tatueringar, UV Blacklight Tatoo. Med tanke på att reflexer och uv-färg tappar styrka med halveringstid antar jag att man får fylla på en självlysande tatuering väääääldigt ofta. Aj. Låter annars som en typisk spionthriller-ingrediens. Du veet. The Bourne Identity. Sifferkombinationen till bankvalvet är skrivet på din hud med osynligt bläck.
Fula tatueringar jag sett:
  • Sun Maid-russinens logga, tjejen med den röda hättan och en korg med druvor, intatuerat på ett hårigt bröst. I breda svarta streck.

  • Halvdö gummikyckling på hårig vad (Asiaten i Miami Ink är verkligen inte duktig).

  • Indianansikte med fjädrar som skägg.

  • Klättrande panter. Ylande varg.

  • Snobben. Snobben. Och Snobben.

Inga kommentarer: