tisdag 23 september 2008

Jehovas vittne. Jehåvasjäveln.

Apropå andlig rekrytering så har Jehovas vittnen ett Rikets sal på tideräkningsgatan i Kortedala. Jag blev uppsökt öppen gata igår. Skall man vara ett Jehovas får man inte vara blyg. Det ingår tydligen i samfundsmedlemmarnas uppdrag att vara ute och missionera ett par dagar i veckan. Och så skall man studera i grupp ett par kvällar. En heltidssysselsättning med andra ord. Jag hade inte hjärta att säga till damen ifråga att sekter inte riktigt är min grej. Som alla andra tog jag ett vakttornet och skyndade på stegen. Besök deras hemsida. Någon borde göra något åt den uramerikanska Harlekinroman-designen. Det är nästan så att jag letar efter Fabio bland pappa, mamma, barn-bilderna.
Henrik Pettersson är en 32-årig man som växt upp med Jehovas vittne. Hans bok "Jehåvasjäveln" har fått fina recensioner. Skall tydligen visa båda sidorna av myntet.

Inga kommentarer: