söndag 7 september 2008

Måndagslistan on display.

Imorgon är det måndag. Och det är då man alltid börjar sitt nya liv. Det kommer liksom en 1 januari varje vecka i lealösa liv utan rutiner. Eftersom jag är i stort behov av en smärtsam spark i rumpan (nuförtiden den driitbreda lagårdsdörren), så har jag knåpat ihop ett schema. Sådana jag brukar göra till brukare. Jag arbetar nu som min alldels personliga habiliteringspedagog. Sådant som självgående människor brukar kalla för "personlig coaching". Voila. På bloggen lägger jag upp den förenklade versionen. Dörren är officiellt insparkad:
Måndagslistan. Att göra.
  1. Ring Reine (annars diskar jag i badrummet även nästa helg och det vill jag INTE).
  2. Öppna förskolan 10.00 -12.00 (dags för mig att utmana min social fobi vad gäller mammagemenskapen på dylika inrättningar; Mathilda behöver ut och leka).
  3. Storkok. Av vadsomhelst som går att värma från frys till mikrovärme på fyra minuter (jag har inte ätit lagad middag på sisådär en månad; jag går på en intensiv kolhydratdiet bestående av mackor, müsli och lösgodis).
  4. Biblioteket. För lån av kurslitteratur och deckare (det ena besparar mig tusen spänn och det andra är research i genren).
  5. Beställa scanner (så att jag äntligen får upp lite egna illustrationer på den här bloggen).
  6. Skriva. Ett stycke text att sända iväg till Panopticon för korrekturläsning.
  7. Mejla Skövde Högskola och tacka nej till min plats på Hälsocoachprogrammet (det sitter verkligen hårt inne, och frågan är om jag verkligen gör det, men jag kan verkligen inte pendla till Linköping två gånger i veckan; det hysteriska livet med huvudlösa hönapöna borde verkligen vara förbi)

Sju punkter. Det där är en lagom början för det nya måndagslivet. Jag har en tisdagslista också, men den kommer vid lämpligt tillfälle, typ imorgon. Avrapportering för måndagslistan sker imorgon kväll vid denna tid (och dessutom har jag fuskat; storkoket är redan igång, och texten till Panopticon är halvskriven, och kurslitteraturen är redan beställd via Stadsbiblioteket online; jag hatar att misslyckas som sagt. Detta är omvänd psykologi).Så. Nu hoppas vi att det kommer att blåsa nya friska vindar genom den insparkade dörren.

Inga kommentarer: