fredag 12 september 2008

Bollibompa.

Jag har skrivit det förut, men jag skriver det igen. Teletubbies är Englands gåva till småbarnsmamman. Teletubbisarna får hälsa på Mathilda nästan varje dag. Det är så jag köper mig 30 minuters datortid på dagarna. Och jag väljer att lyssna på de som säger att tubbisana är bra för syn-och språkutvecklingen. Mathilda har inte riktigt fattat konceptet med Bollibompa än, hon tappar fokus efter tio minuter. Repetition om och om igen är mer hennes grej. Hon skiner som en sol när Lala ropar "Tabbibrööööö". Gång på gång på gång på gång.

Förresten. Hörde på nyheterna idag att plasten i kontaktlinser kan hämma synapstillväxten i frontalloben, med ökad risk för alzheimer och scizofreni som följd. Nu är man inte bara blind, utan på väg att bli gaggig i förtid också. Grattis.

Inga kommentarer: