måndag 6 oktober 2008

Marimekko "Moments". Och ett duschdraperi med björkar.

Hetklä "Moments" duschdraperi från Marimekko, 465 skr på Designonline.




Kaiku duscdraperi med de finska björkarna från Marimekko, 465 skr, Designonline.

Jag har sett det där svarta stadstrycket på vit botten i ganska många hemrepotage och tänkt att det kanske var något dyrt från Svenskt Tenn. Så upprymd jag blev när jag fick se att det är ett tygtryck från Marimekko för 729 skr per rapport (en rapport är ungefär 145x250 cm). Ganska fin inredningsdetalj om man har en hemmiljö som tål stora grafiska tryck från golv till tak. Den som vill gå lite mer trevande tillväga kan göra badrummet medvetet genom att skippa duschdraperiet från Jysk och hänga upp ett stänkskydd från Designonline. Jag skall fundera på saken när flyttlådorna är uppackade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen snöat in på heminredning. Trodde du skulle slå dig fri och bli barnförbjuden. Fast du fick nog inte det. Tror jag. Whimp.

kajsa sa...

Du menar att porr-Kajsa skulle göra storentré? Njäää. Du får inte glömma att småbarnsmorsan håller på att packa lådor och flytta till stort. Heminredningsvurmen är en övergående fas. Stay calm.