onsdag 1 oktober 2008

Sphynx!

Åååååååh. Titta vad jag har hittat. Sphynx-katten. Igår rymde Whilma efter en hare, eller om det var en katt, och hon kom tillbaka utan vare sig koppel eller halsband (de hänger väl som grangirlanger ute i skogen). Jag var därför nödd och tvungen att införskaffa nytt halsband. På köpet träffade jag på en sphynxuppfödare i djuraffären. Katteriets ägare blev förälskad i Whilma och jag blev förälskad i Sphynxkatten. Uppfödaren skall sätta kattungar till vintern. Jag vill ha. Undrar om man kan träna Whilma till att inte jaga nakna katter inomhus? Det kan bli lite dyrt att mata henne med sphynxer. Di kostar allt mellan 6000 och 18 000 ser jag på nätet. Sphynxer ser ut som en korsning mellan Whilma, en gremlin och en gnom. Alldeles, alldeles undeeeeerbaaaraaaa. Jag vill ha en låda med lufthål i julklapp.

Inga kommentarer: