tisdag 9 december 2008

Kuriosa om Magnus Betnér.

Dagis, dagis, dagis-inlägget innan vinjetterades av Magnus Betnér. Ettrig underhållare med lika bra allmänbildning som undertecknad. Vilket känns upplyftande. Mycket mindre scenskräck och bättre tajming och mindre hämningar och en mer cynisk världsbild än vad jag själv har gör att han kan försörja sig på humor. Dessutom:

  • Har jag aldrig blivit framvald till Sveriges sexigaste man.
  • Har jag inte en frikyrkopastor till pappa (det verkar bra för kreativiteten att vara fostrad under herrans tukt och förmaning, Ola Salo bevisar tesen).
  • Har jag aldrig lyckats provocera en baptistpastor (bara en baptist kan gå igång på Teletubbies och Magnus).
  • Är jag inte bisexuell.
Men däremot håller jag med om att män aldrig kommer att ta halva ansvaret hemma för barn och hushåll. Det är för tråkigt helt enkelt. Skall bli intressant att se hur Danne fixar hemmafrulivet.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe tobbe tar det mesta ansvaret här hemma ;-)