onsdag 3 december 2008

Mathilda behöver raggsockor.


Jag lånade "Sticka till babyn" igår och i den boken finns mönster till jättefina raggsockor till baby. I resårstickning, utan krångliga hälpartier. Jag har inte riktigt tålamod att sitta med nålar och garn, men nu vill jag ha tjocka, gammaldags yllestrumpor till Mathilda. Så. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och köpa en sticka eller två. Om jag nu inte kan flörta med svärmor. En strumpa kan väl inte ta så lång tid att knåpa ihop.... OM jag nu blir biten av stickflugan, kan jag alltid gå in på den här sidan och leta gratis stickmönster. Och vill jag ha inspiration går jag in på Fröken Elsas virkblogg och botaniserar i hennes länklista.
Lata Kajsor kan förstås köpa raggsockor på nätet. H&M har. Och Babykompaniet (bilden ovan). Men det är inte riktigt samma sak.

Inga kommentarer: