lördag 27 juni 2009

Hur man gör om ikeabordet Lack.

Kritbord. Instruktioner finns på ikeahacker.

Ikeahacker har massor med goda tips om hur man kan göra om sina ikeagrejor....

Dahlarna målade blommor på sitt svarta lack-bord med hjälp av schabloner.

Lillan har två lack-bord i sin barnkammare som jag tänkte skoja till lite:

  • Det svarta blir nog zebrarandigt, och det röda prickigt (schabloner natûrlich).
  • Eller så använder jag griffelfärg så blir det ett ritbord.
  • Eller så limmar/skruvar jag fast en legoplatta så att det blir ett legobord.
  • Eller så skriver jag ut bokstavschabloner till alfabetmönster.
  • Eller så använder jag découpage-teknik och lackar på en fin affisch eller en världskarta.
  • Eller sprayar genom en spetsduk så det blir en permanent duk på bordet för låtsasmiddagar.
Om man har lust att lägga MYCKET pengar på sitt ikea-bord kan man gå til glasmästaren runt hörnet och måttbeställa spegelglas att klistra på bordet. Tacky i fel mijö men i rätt omgivning är ett sånt spegelbord en svävande häftighet. Fast det får anstå tills dess att Mathilda kommit ur kladdåldern....

Inga kommentarer: