torsdag 25 juni 2009

Minx nails. Minx nageltippar.

Jag älskar långa naglar och vackra nagellack, men tyvärr är det en olycklig kärlek. Mina naturliga naglar är små och mjuka. Därför är de alltid kortklippta. Lösnaglar river jag av på en vecka vilket blir dyrt i längden. Minx nageltippar har genom en massiv produktplacering (läs: genom att synas på hotta kändiskvinnor) fått ett gigantiskt genomslag. Utomlands går de att få gjorda på salong för ca 400 skr. I Sverige vet jag faktiskt inte var man kan beställa "äkta" Minx-naglar. Men med en väldigt autodidakt kunskap i ämnet så tycker jag nog att Minxarna bara är upphaussad "foil" - och det har ju funnits lika länge som lösa plastnaglar. Skall nog trava iväg och köpa ljusrosa och svart nagellack; det funkar nämligen bäst på korta naglar. Au bientôt, mes amies.

Inga kommentarer: