torsdag 6 augusti 2009

U2. Göteborg. Lördag kväll.

19.00-20:00. Att vara förband till U2 måste vara en sällsamt otacksam uppgift. Visst. Man får spela på en jättearena inför miljontals människor. Man får se världen. Man får "värma upp" publiken två timmar inann the main attraction dyker upp. I dagsljus är det ungefär lika medryckande att titta på klo-scenen som att sitta hemma och titta på tv. Iallafall om man inte får dricka öl. Och iallafall om man sitter på de mer otacksamma stolarna högt upp på läktaren. De enda som bryr sig är de som står på parkett. Vi andra messar lite lojt på mobilen.

20.00-21.00 Jag jobbade. Med andra ord: jag är för gammal och nykter för parkett.

Konserter innebär myyyyyycket väntan. Ta med cash. Det blir en del öl om man vill ha roligt. Jag suktade lite.
21.40. Yiahaaa. Det HÄNDER något. David Bowie spelar ground control to major Tom. Jag vaknar till.

22.30-23.15. U2:s nya musik har gått mig spårlöst förbi, så jag tittar på platt-teve i en kvart. Men. Allsång blir nog inte mycket bättre än new years day. Lotta Engberg kan äta upp sin gamla skinnbralla.

Inga kommentarer: