torsdag 19 november 2009

Prylflatan är tillbaka.

Jag har köpt mig en ny mobil. Sony Ericsson Satio. Och sammanfattningsvis är det inte en telefon. Tänk "palm" och penna på skärm. Min gamla K800i är ofantligt mycket mer användarvänlig. Sation gör det krångligare att ringa. Jag slet mitt hår i frustration över bristen på vanliga, enkla jävla knappar. Vanesak antagligen. MEN. Som kompensation så är det en riktigt roooooolig leksak!!!!! Jag kan titta på det sista avsnittet av True Blood (en gigantisk cliffhanger avslutar säsong två, och nya avsnitt kommer tidigast försommaren 2010), öva spanska, knappa in GPS, lyssna på musik och photoshoppa bilderna direkt i mobilen. Amazzzzzing.
Om det dröjer ett tag innan jag hör av mig är det för att jag inte förstått hur man kopierar över simkortsinfo till sation. Som sagt. Telefonnummer är liksom inte grejen med den här telefonen. Vi är inte riktigt kompisar än.

1 kommentar:

Sebastian Johnson sa...

I hear You sister.. Den alltid snälla Ali Turay gav mig en HTC Touch Pro i present för att tag sedan. Fantastisk maskin som kan allt. Men att bara slå ett nummer och ringa upp någon eller skicka ett sms när man kör kräver full koncentration och stylus i högsta hugg. Vilket gör det hela livsfarligt. Försök överleva och avvakta ankomsten av en fungerande speech-to-text modul (är på gång).

Under tiden är det inte fel att lägga röstkommando på alla vanliga funktioner så man kan starta dem utan stylus-fäktning.

Det är fint att peka.