onsdag 30 juli 2008

Smal, begåvad, rik och lycklig.

Det är enna lite synd att jag befinner mig i en västerländsk kultur där fetma anses fult (jo, jag vet att det är skadligt för hjärtat, också). Jag är lat och har alls ingen lust att ta mig i kragen. I ett fattigare land hade jag lätt kunnat gå upp tjugo kilo till och ansetts ännu vackrare. Mina fina bilringar är inget mysterium. Datorrumpa och snabba kolhydrater är förklaringen. Vägen till bättre hälsa och vackrare sidoprofil börjar med beteendemodifikation. Bryt mönster säger Stephan Rössner. Som att välja minimjölk istället för rödmjölk. Jag har alltid pluggat det jag har behov av, inte det jag strategiskt borde läsa. Till hösten har jag kommi in på "Hälsocoach". Har man ingen Skipper i garderoben får man bli en själv. (Och jaaaa, jag skissar på en bok, jag lovar. Dexter på svenska. Typ.)

Inga kommentarer: