fredag 1 augusti 2008

Bad i Floda och getingsommar.

Meterologerna säger att detta var den sista riktigt fina dagen på länge. Det må vara hur det vill med den saken. Klockan tio imorse packade jag in man, barn och hund i bilen, släppte av mannen på jobbet och åkte hem till Camilla. De har säveån runt knuten. Där har de två lillfamiljerna tillbringat dagen. Lillan trivdes bokstavligt talat som fisken i vattnet. Själv brände jag mig. Och så blev jag stungen av en geting. Äckliga äckliga flygfä. Stingflyn skall hålla sig till döda insekter och öppna syltburkar. Jag är varken det ena eller andra. Getingsommar är det tydligen så fort det blir riktigt varmt. Getingar älskar värme. Ännu en anledning till att längta till en något svalare väderlek. Men dagen har varit mysig. Man skall vara vid vatten när det steker.

Inga kommentarer: