tisdag 19 augusti 2008

Leksaksficka till spjälsängen.



Mer än en morgon har jag mött blicken från två pigga barnaögon över spjälsängskanten. Det betyder vällingdags i ottan och därefter en krypkrälande bäbis i den höga dubbelsängen, en bäbis som man försöker hålla från sängkanten med ett fast grepp i hennes pyjamaskant. Har jag tur kan jag muta henne tillbaka ned i spjälsängen med en marackas. Tänk vad skönt om hon kunde sysselsätta sig själv i spjälsängen. Utan att behöva somna på en massa leksaker kvällen innan.
Så titta vad jag har hittat. En Thilde-ficka kallas den. Jag hänger den på spjälsängen, fylld med leksaker, och köper mig några sköna sovhalvtimmar efter morgonvällingen. Antingen köper du den på Nordljus för 196 kr eller också syr du en liknande själv. Nordljus har förresten massa roiliga saker att slösas pengar på.

Inga kommentarer: