måndag 25 augusti 2008

Sveriges populäraste blogg.

Anders Schulman och hans apor är tydligen passé och det gillar han inte. Nu är det människors vardagsliv som gäller. Populära blogger i ämnet är Nils Grundbergs "storstadspojken" (41 000 besökare per vecka), Alexandra Nilssons "Kissies" (37 000 besökare per vecka) Isabella Löwengrips "Blondinbella" (125 000 besökare per vecka) , Carolina Gynning (inget listat här), Natascha Peyre (ingen aning om besökare men hon har legat strax efter Rosing) och Linda Rosing (20 000 besökare per vecka)

Men. Skall man tjäna pengar på bloggandet får man nog göra som Rosing - bli headhuntad. Hon tar inga pengar för att nejmdroppa på sin blogg som Blondinbella gör, utan hon får månadslön av hanky.se. 90 000 i månanden. DET är vad jag kallar lön. Inga pretentiösa studielån där inte. Inte helt idiotiskt att operera brösten och läpparna och vara en fag-hag. Jag hade också hånskrattat Fadde rakt upp i ansiktet hela vägen till banken.

Vardag säljer. Men sex säljer ännu mer. Enligt Jomari är de mest sökta termerna på bloggsök.se den här veckan följande:

1. sexnovell
2. sexblogg
3. blondinbella
4. sex
5. swingers
6. linda rosing
7. kissie
8. carolina gynning
9. string
10. dogging

Jojo. Själv har jag sisådär 200 beöskare i veckan. Tror jag får tala med marknadsavdelningen på Kajsas Liljeonvaljer om lite gerillamarknadsföring. Eller en omstart på ett .se. (Nä, det är inte jag på bilden. Jag har lånat bilden av Rosing. Den bilden bara beeeer om kommentarer. Och den har 230 stycken. Om jag inte såg fel....)
Och även om vardag säljer så betvivlar jag att Marit Paulsen hade kommit med i bloggtoppen. Tjejer, kvinnor och kärringar vill läsa bloggar om provocerande och porriga blondiner. Och det är tjejer, kvinnor och kärringar som utgör de "unika besökarna" på Rosings och Peyres bloggar. De stör den kvinnliga balansen och måste kommenteras. Schulman har nämligen fel. Det nya bloggfenomenet handlar inte om vardag. Det handlar om provocerande ytlighet kvinnor emellan. Samma fenomen som den kvinnliga avundsjukan på krogen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glife som driver hanky går snart i konkurs. Och lönen på 90K är bluff.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
kajsa sa...

Konken. Med andra ord kommer Rosing att gå på en nit. Igen. Vad hände egentligen med de där porrfilmerna i mobil-format som hon skulle göra för Private.... ? Kan vara en plan B.

kajsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.