måndag 8 september 2008

Måndagslista, check.


Att offentliggöra måndagslistan visade sig vara ett smart drag. Det är lite som att tala om för bekantskapskretsen att man skall sluta röka eller börja banta. Det blir betydligt svårare att fuska med sitt nya liv när alla undrar hur det går.

  1. Ringt Reine. Skrivit lapp till Reine. Besökt Reines kontor. Utan närkontakt. Skall åka till ÖB imorgon och inhandla en slaskrensare (muttrar surt).
  2. Öppnat förskolan. Vilken tur för oss att det fanns en eftermiddagstid klockan 13:30. Lillkajsa och storkajsa stortrivdes. Jag har avlivat en fördom. Mathilda kröp omkring som ett ystert föl i vårgräs och själv hittade jag en konstnär med kolonistuga att inspireras av. Han jobbar nämligen hemifrån och klarar sig bra. Dessutom träffade jag dopprästen Karin. Hon har fått bäbis.
  3. Storkokat. Spansk gryta med bönor, chorizo och nötkött. Jag har ätit varm lunch. A small step for humanity, but a giant leap for Kajsa. Eller hur det nu var.
  4. Biblioteket. Behövdes inte. Plockade fram mina olästa Stieg Larsson ur bokhyllan. Till att börja med. Och kurslitteratur kanske jag inte behöver. Harkel.
  5. Beställt scanner. Camilla har läst bloggen och erbjöd sin gamla kombi till reducerat pris. Upphämtas i Floda imorgon. Innan fredag finns det illustrationer på bloggen. Hoppas jag.
  6. Skrivit. Någon form av utkast till något skickas iväg när lillan somnat.
  7. Mejla Skövde Högskola. Har jag inte gjort....men klockan är inte 24:00 än.


Jag har varit duktig, jag. Passivitet föder passivitet. Och aktivitet sätter fart på signalsubstanserna. Det var länge sedan jag var aktiv. Det har varit trevligt att prova de gamla skorna igen.

Inga kommentarer: