lördag 6 september 2008

Rensa stopp i avlopp.


Förr i tiden var lördagkvällarna lite mer bright light, big city. Ikväll har jag varit jordnära. Det är tvärstopp i avloppet i köket. Jag har skruvat och rensat vattenlås och spolat kokande vatten och borstat ut äckligheter jag inte ens vill nämna vid beskrivning. Jag har testat allt utom kaustiksoda. Jag misslyckades. Jag hatar att misslyckas. En snabb rundtitt på google ger tips på inköp av rensband och vaskrensare. Gå in på vi i villa för illustrativa bilder av mög-arbetet. Sista utvägen blir att ringa vaktmästaren på måndag. Reine. VAD skulle han annars heta. Den spännande upplösningen på problemet finner du här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sätt avloppssugsmojängen över bottenventilen. Fyll på med vatten runt den. Pumpa upp och ner för glatta livet. Har du två sammanbundna ventiler, en i ena vasken och en i andra, måste den du inte suger vara helt tätat med något, kanske en gummipropp.

kajsa sa...

REEEEEEIIIINEEEEEE (men det kommer ändå att sluta med att jag åker till ÖB imorgon och köper en sån där vaacumsugsmojäng, och sedan pumpas det för glatta livet....)

Jag skickade mejl till dig i förrgår och blev högeligen förvånad över att du inte svarade. Var lite rädd för sjukhuset du vet. Men jag har fått det i retur av mejlerdeamon, så nu försöker jag med hotmail-adressen. Pöss.

Anonym sa...

Gör det.