fredag 12 december 2008

Stefan the Swopper.

Rostig spik mot en cykelpump. Stefan the swopper ger blanka den i Tradera och byter bort ALLT i sin lägenhet mot ALLT i din lägenhet. Tack för tipset Ninni :-) Bor man i hyreshus finns det något liknande system i grovsoprummet. Danne verkligen hatar när jag drar upp skit därifrån. Så jag har inte vågat ta upp den gamla byrån eller den urfina amerikakofferten. Än. Det är lättare att smyga upp en tekanna och låtsas att jag "hittat" den på vinden. För att motarbeta mina hoarding-tendenser så brukar jag byta ut grejer hemma. Lite rostig spik mot cykelpump. Smyger jag upp en stol så smyger jag ner ett par skor. Ungefär så. Och jag är inte själv om min soprumsfabläss. Mina nedburna rariteter brukar försvinna på en dag eller två. En reflektion i största allmänhet är att konsumerande människor verkligen slänger massor av värdefulla grejor bara för att de tröttnat på det. Borde väl sätta upp telefonnumret till hämtservicen hos smyrnakyrkan därnere. En amerikakoffert gör större nytta på second hand än i fjärrvärmesystemet. Guldletartiden är iallafall sista veckan varje månad - det är då människor flyttar ut eller in. Om du nu blir inspirerad till sopletning.

Inga kommentarer: