måndag 8 december 2008

Whilmas köttbullepromenader.

Om ett par timmar skall jag ut med Whilma. Med barnvagnspromenaderna och nya lägenheten har hon blivit extremt självständig (läs: ofostrad). Utomhus that is, inomhus har jag pli. "Självständig" för en terriertik innebär att hon rymmer vid första bästa tillfälle, att hon inte kommer på inkallning och att hennes jaktinstinkter blommar. Katter och harar och skator gör henne alldeles snurrig. Så. Från och med igår är det köttbulle/falukorv/pipbolls-promenader som gäller. Vi övar grunderna igen. Eller rättare sagt grunden. "HIT!" Om ni undrar vad jag gör sådär klockan åtta på morgonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. Denna metod skulle kunna användas på Kajsa själv. När hon driver för långt bort från vett och sans rycker man i kopplet, skriker "HIT!" och ger henne en kanelbulle eller en mjukglass. :-)

kajsa sa...

He, he. Det där var lite kul: "Självständig" för en terriertik (läs: kajsa) innebär att hon rymmer vid första bästa tillfälle, att hon inte kommer på inkallning och att hennes jaktinstinkter blommar". En nybakad bulle kan fungera. Men kort koppel fungerar nog bäst. Vill bara göra publicum uppmärksam på att jag hållt mig i skinnet i ett år och elva månader.Minst.