torsdag 12 februari 2009

Present på alla hjärtans dag.

En kvinna vill helst av allt ha ett smycke, men nöjer sig med en bukett tulpaner om det kniper. En man kan bli glad för en dyr parfym men vill helst ha tant raffa i valentin-present. Camilla har löst valentinfrågan elegant genom att ge sin man ett fint nattlinne. Som naturligtvis skall bäras av Camilla på alla hjärtans kväll. Win-win. Hon köper något fint och onödigt till sig själv som också kan dubbelarbeta som present till den äkta maken. Själv hoppas jag på tulpaner. Och inte från Statoiltappen runt hörnet. Och en bland-CD till bilen. Kom just på att det var mycket längesedan som älsklingen förärade mig en hembränd CD. Skall nog lite diskret påpeka det. Valentin-kommersialism i all ära. Om inget hände på lördag skulle jag bli putt.

(Apropå presenter. Läste i en intervju med Martina Haag att den värsta julklapp hon fått av sin man var två gröna, stapelbara utestolar i plast - som han köpt dagen innan på just statoil. Hon tjurade ända till februari för den sakens skull. Tycker jag låter lite långsint. Själv hade jag nog bara kört den brända jordens taktik fram till mitten av januari för en sådan sak....)

Inga kommentarer: