onsdag 11 februari 2009

Eeeeeeh.

Heidi tipsade mig om att gå in på blocket för att leta efter sminkbord till sovrummet. Titta vad jag hittade. Fantastiskt. Möbler i den här stilen kallas alltid "italienska". Haaaarrrkel. Undrar vad Alessi har för åsikt i frågan. När jag stöter på barbiemöbler som de här (och VAD gör en tanig klappstol framför marängbordet?) så inte bara svimmar stilpolisen, hon går in i anafylaxisk chock. Lyx definieras sannerligen olika i olika kulturer. Ägaren av det här bordet skulle nog tycka att jag fyllt min lägenhet med gammal skit (begagnade slitna möbler med patina har man i stallet, typ). Jag som fostrats in i en annan smak undrar stilla vem som har blåst mellanösterns designers på det gyllene snittet. S.k. italienska möbler passar som rekvisita i "Conan, Barbaren". En vanlig dödlig kan bara inte möblera tre rum och kök med den formgjutna plasten. F'låt. Marmorn.

Inga kommentarer: