lördag 25 april 2009

PTP.

Jag följde med Danne till Arbetsförmedlingen idag. Minns hur jag gnällt över "att det inte finns en enda PTP-plats söder om Stockholm" när man frågat mig vad jag skall göra med min utbildning nu efter mammaledigheten? Idag låg det 30 ptp-platser upplagda på platsbanken. TRETTIO. Åtminstone hälften av dem kan jag söka. Sista insändningsdatum är måndag. Jag förlåter aldrig mig själv om jag inte gör ett försök. Bättre att vara med och tävla och kanske bli ratad än att låta bli att tävla och inte bli bedömd över huvud taget. Om ni undrar. Vad jag gör i helgen. Så jobbar jag fjortontimmars arbetspass på dagarna och skriver CV på nätterna. Och funkar det inte iår så funkar det nästa år. Reservplanen är att truga in mig på Psykologmottagningen i vasastaden, och fösöka mig på privatpraktik till hösten. Wish me a broken bone please.

Inga kommentarer: