lördag 11 juli 2009

Barnrumsspegel. Inredning till barnkammaren.

Tråkig furuspegel.

Rolig prinsess-spegel.
Fredagens pysselprojekt blev en barnkammarspegel. Överbliven hallspegel i gulnad furu blingades medelst prinsesskrona och rosa färg. Billiga dekorationskronor finns på ÖB för 19.90. Jag målade ramen med akrylfärg som jag blandade till hemma, men allmogefärg fungerar nog också (men grundmåla med vitt, annars blir kulörerna inte klara). Lacka som skydd, klart.
Lätt som en plätt och urbilligt är det att spraymåla loppisfynd. Sprayfärg har tyvärr blivit riiiiiktigt svårt att få tag på (graffitimålare snattar har jag fått reda på, så det lönar sig inte att ha sprayfärg i sortimentet på vare sig Beckers eller ÖB). Man får således uppsöka bilaffärer eller specialaffärer. Det finns sprayfärg i alla möjliga trevliga kulörer i en specialaffär på andra långgatan har jag blivit tipsad om. Jag vill spraymåla prydnadssaker i limegrönt, så jag skall pallra mig dit nästa vecka. Vägbeskrivning och recension följer på bloggen.

Inga kommentarer: