söndag 5 juli 2009

Klädhängare träd.

Så enkelt och så smart. "Coat-tree" är en vinylsticker som jag kan köpa på on-lineshoppar likt Favoritsaker. Väl uppklistrat skruvar man fast lite krokar här och var på grenarna. Tycker man som jag att 800 pix är lite mycket för ett klistermärke (som GARANTERAT kommer at tappa fästet och ramla ned när det är varmt ute eller om man är oförsiktig och kommer åt en kant) kan man alltid blåsa upp en trädsilhuett med hjälp av OH - blyerts och svart färg, Plätlätt.

Ikea finns det här stiliserade trädet i form av väggsticker. För det facila priset av 99 kr slipper man kladda med färg och kan i likhet med idén ovan skruva upp krokar i blomknopparna.

Originalet från swedese. Om jag bara hade haft lite mer kreativ lust, så skulle jag köpt plywood och sticksåg och sågat mig ett stort och ett litet rockhängarträd. Ett stort till människor över 1,60 och ett litet för små mathildor. Pluttan är myyyycket noga med att hänga upp sina kläder nuförtiden. Hon har lärt sig en hel del ordentliga saker på dagis. Men det kommer att bli minst lika snyggt att måla ett stort och ett litet träd.

(Den som bor i hyresrätt vet att det alltid hänger en hatthylla i vitsprejat stål i hallen. Ful och praktisk. Har som synes letat efter roligare varianter på nätet, och gör en mental notering här på bloggen så att jag inte glömmer bort hur inspirationen till den nya tamburen ser ut...)

Inga kommentarer: