fredag 16 oktober 2009

Barnkammaren blev turkos.

När lillan lämnats hos dagmamman hade jag fem timmar på mig att flytta möbler, maskera, måla två gånger och ställa tillbaka. Med en bra färg fixar man det hela galant. Jag älskar, älskar väggfärgen. Och lillan skrattade högt, höll för ögoenen och skrattade igen när hon kom hem. Då blev jag ännu gladare. Rummet är ännu under utveckling. Det skall upp stjärnor och möjligen en regnbåge och små moln på den motsatta väggen. Regnbågar är nämligen nästan lika fint som turkosa väggar.


Inspirationsbild. Färgen på väggarna har precis samma kulör som en turkos byggkloss till Micki plocklåda. Man bara måste älska Beckers färgbrytningssystem.

Som komihåg hur det såg ut innan i Mathildas rum.Den bläbruna väggen ingick i lägenheten. Säkert jättefin i vilket annat rum än ett flickrum för en tvååring. Jag är glad för att den nu är a goooooener.

1 kommentar:

Ida sa...

Åh vad fint, vilket härligt barnrum det blev. Vi ska göra om här hemma med och nu blev jag riktigt sugen på att komma igång.