tisdag 13 oktober 2009

Gjut ett rabarberblad i betong.

Bilden kommer från Aftonbladet - där finns fler tips på lättare betongprojekt.

Man kan ha en blogg till mycket. Visa dagens outfit, outa sina svagheter, göra inlägg i den politiska debatten, tjäna pengar eller bara söka bekräftelse i största allmänhet. Själv använder jag min blogg som länkskafferi och kajsatwitter för de närmast sörjande. Jag lägger upp saker jag vill göra, saker jag har gjort och saker jag vill komma ihåg. Som idag. Att gjuta i betong är något jag skall göra när jag sytt färdigt gardinerna, vimplarna och Kalikå-elefanten. Gjuta betong på tjejvis. Då snackar vi inte armerade betongpooler utan små trevliga pyssel. Malena Skote håller kurser i betonggjuteri och har skrivit en hel drös med böcker om hemmapyssel och småbetong. Hennes blogg är en fin källa till inspiration om man inte har köpt hennes böcker. Själv tänker jag sno ett rabarberblad av någon och gjuta ett betongfat till våren. Ser lagom svårt ut.

1 kommentar:

Erica sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har! Gjuta i betong har jag alltid velat testa!

Här har du en till mamma, 24 år med två små pojkar.
Tycker det är så roligt att läsa bloggar av folk som är i samma
situation som man själv=)

Jag bloggar mest om barnkläder, mitt egna favorit mode, god mat, älskar mat och det blir mycket recept och tips från mig! Men mest blir det snygg inredning. Lever med en hantverkare och vi har ständigt nya projekt! Barnens rum är vi extra stolta över, men varför sluta fixa när det finns tusen och åter tusen nya ideer?
En feelgood blogg helt enkelt!

Hit till dig kommer jag helt klart att återvända!
kram Erica

www.metrobloggen.se/richielife