fredag 27 november 2009

Billiga akrylnaglar på salong i Göteborg.

Äntligen har jag fått gjort mina lösnaglar. Fransk manikyr, ganska korta och med runda toppar - så kanske jag inte slår av dem redan imorgon. De ser ut precis som på bilden ovan. Snyggast är väl annars att ha dem riktigt långa och tvärt avklippta. Lite mer Hollywood över det. Och en aningen slampigare look. Men det kan vara trevligt att odla slampan inombords, i synnerhet när vardagen består av lite för mycket potträning och Willys. OK Nails på kungsgatan i Göteborg har 30% på sina nagelbehandlingar fram till den 30 november. 335 kr för ett komplett set naglar är billigt.

En liten iakttagelse i förbigående. Det slog mig nämligen, när jag bläddrade i skvallertidningarna häromdagen, att fransk manikyr är en klassfråga. Kungligheter och kändiskvinnor som vill andas överklass håller sig nämligen med enkel manikyr och klassiska lösnaglar. Glamourmodeller och hemmafruar har alltid fransk manikyr och kantiga naglar. Jag vet inte vad det betyder. Jag iakttar, tolkningar får anstå.

Inga kommentarer: