måndag 8 september 2008

Studiofotografering.

Den som inte är född Emma Sjöberg får bekosta sina egna modellbilder hos modellab (här borde jag få provision). Studiofotografering har gått som en löpeld genom bekantskapskretsen och fungerar ungefär som ett kedjebrev; lämnar du tio telefonnummer vid fotograferingen får du ett foto gratis. Proffssminkningen är gratis, proffsfotograferingen är gratis, men bilderna är svindyra. Rättelse: jpeg-filerna är svindyra för du får inga bilder på papper. Från 500 kronor plus minus några hundringar.

Men det är en kul grej att göra, om inte annat som en bra start på utekvällen. Jag, Carina och Vickan tillbringade några timmar i ateljén på Kungsgatan och sedan gick vi vidare och drack öl. Sminkningen passar väl sisådär i dagsljus. Man kände sig inte så lite som en sunset-boulevardstrippa. Dessutom är jag ju min egen hårdaste domare. Varenda bild var ful, eller sned, eller lönnfet, eller prickig, eller rynkig eller skev. Men nu gillar jag mina bilder. Den sminkade sanningen.
(.....här hittade jag ett riktigt bra exempel på Modellab-magi).

1 kommentar:

Anonym sa...

MÅNDAGSLISTA. Rude awakening.