onsdag 4 mars 2009

Nedlagda byten på Baby Barn-mässan. Och på Villervalla. Och på Enzokids. Och....

Titta så fina. I Sunny Kids monter hittade jag massor av velour.

Sedan damp det förstås ned ett rea-paket från Enzokids.
Villervalla får minst ett besök per säsong. Velourmössorna är alldeles väldigt fina.
Så. Nu har ekorrmamman samlat fina nötter till sin telning. Även om nästan allt var på rea så har en tusenlapp eller två smält som isglass i solsken. Men. Jag har iallafall lärt mig att märkeskläder kan säljas vidare. På Tradera eller så. Har jag tur får jag nästan pengarna tillbaka. Annat är det med urväxt Kapp-Ahl. Till insamlingen direkt. Lågpriskläder, möbler och bilar är effektiv kapitalförstöring. Så fort du gått från köpare till ägare har investeringen rasat med femtio procent. Köp begagnat med andra ord. Eller på rea. Typ vinteroverall till nästa säsong redan nu.

Inga kommentarer: