fredag 11 juli 2008

Bästa parfymen för blondinen. Och den värsta.

Min vurm för Patchouli gör ju att Victor & Rolfs "Flowerbomb" står i badrumsskåpet. Annars är det Dolce & Gabbanas "Light Blue" det vatten som alltid passar bäst. Frisk citrusdoft med gröna äpplen som lämnar en speciell underton efter sig. Alla tycker att den doftar ljuuuvligt på en kvinna. Inte minst jag själv. Andra blondier brukar passa i Jean Paul Gaultiers Classic och Biagiottis Roma. Under förutsättning att man vurmar för söta dofter då.

Den största varningstriangeln sätter jag framför Oscar de La renta - den slår till och med Opium (och då vill jag påpeka att Opium på Kajsa doftar svettig nylonblus och mörkgul parfym i pensionärsskåpet). För att beskriva doften. Tänk dig en valkig tant i leopardfodral. Och så tänker du dig hur det luktar på en krogpissoar klockan fyra på morgonen. Visualisera urinoarstenarna. Där har du essensen av Oscar de la Renta efter en kvart på mig. Vilket är sorgligt, eftersom Rentan på andra luktar mycket speciellt och blommigt och gott.

Inga kommentarer: