onsdag 9 juli 2008

Manifestera din aura i det fysiska rummet. Colour changing mood lamps.


Colour changing mood lamps - i ett LED-system så som det presenteras av VOS-solutions. Det är så cool att jag hoppas att jag kommer ihåg det den dagen jag skaffar hus. Jag stötte på konceptet första gången i Kobra (tror jag), där man hade ett repotage om en NY-modejournalist. Hon hade inrett sin lägenhet med en ljussättnig som ändrade färg efter hennes sinnesstämning. Var hon låg blev det blått, var hon sur flimrade belysning i rosa till rött. Lite grann som att illustrera en människas aura via tekniken. Ljuset kräver en vit och neutral bakgrund. Man får akta sig så att det inte känns som att kliva in i luftrummet på Eldorado med andra ord.... (Budgetalternativ till de lyxiga ledlamps-systemet hittar man på The Glow Company).

Inga kommentarer: